envelope יצירת קשר
בנאים

חושבים על שיפוץ? תמ"א 38 זו ההזדמנות שלכם!

תמ"א 38 - הרבה יותר ממה שחושבים: מעבר לחיזוק ומיגון המבנה, תכנית תמ"א 38 פותחת לכם חלון הזדמנויות חד פעמי לצמיחה כלכלית ושידרוג איכות החיים.

תכנית תמ"א 38/1 התחילה כתכנית למיגון וחיזוק מבנים נגד רעידות אדמה. אך מעבר לחשיבותה הבטיחותית, יש לה גם חשיבות כלכלית לאומית. כתכנית של התחדשות עירונית, תמ"א 38 מאפשרת שידרוג של איכות החיים הן ברמת הדיירים, הן ברמת הסביבה, והן ברמת העיר כולה.

אז מה בעצם קורה בתמ"א 38? הבניין עובר תהליך של חיזוק העמודים והיסודות, ותוספת של קומה או שתיים. הדיירים הוותיקים נהנים מהגדלת שטח דירתם ותוספת של ממ"ד בכל דירה, הוספת מעלית לבניין, שידרוג השטחים הציבוריים (לובי משופץ ומעוצב), שיפור חזית המבנה ועוד.

לכן, אם נמצא כי הבניין שלכם מתאים לתכנית תמ"א 38, אל תפספסו את ההזדמנות לשיפוץ ושידרוג ביתכם מבפנים ומבחוץ. מדובר במסע שאמנם כולל שיפוץ שעלול להרעיש ולהפוך את חייכם לפחות נוחים באופן זמני, אך בסופו איכות החיים שלכם תשתפר ושווי הנכס שלכם יזנק.

תמ"א 38 כהזדמנות לשיפוץ פנים

אם הבניין שלכם מיועד לעבור תכנית תמ"א 38, קפצו על ההזדמנות של שיפוץ הבניין, כדי לשפץ גם את פנים הבית שלכם. במידה ועלתה בכם מחשבה על שיפוץ ביתכם בעתיד (הקרוב או הרחוק), נצלו את העובדה שהבניין יהיה תחת עבודות, ותקדמו את שיפוץ פנים הדירה במקביל. כך, במקום שעבודות השיפוצים ימשכו על פני שתי תקופות שונות, תוכלו למזג אותן ולצמצם את אי הנוחות הזמנית.

חשוב לזכור ששיפוץ משפר את איכות החיים, אך לא פחות חשוב גם מעלה משמעותית את ערך הנכס. לכן אפשר לחשוב על שיפוץ פנים כהשקעה חכמה לשם הכנסה, שכן את אותה הדירה לאחר שיפוץ תוכלו למכור במחיר גבוהה יותר, או לחלופין להשכיר אותה בשכ"ד גבוהה יותר. גם במידה ואתם מתכננים להשאר בדירה בשנים הקרובות, לרוב השיפוץ משתלם כלכלית לטווח הרחוק, וכאשר מוסיפים את העובדה שהבניין עבר תמ"א 38 שמעלה גם היא את ערך הנכס, אנחנו מקבלים שדרוג משמעותי.

בנוסף, במסגרת תכנית תמ"א 38 הבניין עובר שינויים כגון הוספת מרפסות, הוספת חדרים, הגדלת שטחי הדירות, תוספת מרחבים מוגנים ועוד. כתוצאה מהשינויים והתוספות הנ"ל, הדירה עוברת שינוי מבני, שבעקבותיו תרצו לשקול גם שינוי של סידור החדרים בדירה ועיצוב פנים חדש. כדי לסדר ולארגן את הבית מחדש רצוי להשתמש במעצב פנים או אדריכל מקצועי, שיעניקו לדירה החדשה שלכם מראה מודרני ואלגנטי.

המאמר נכתב על ידי יונתן ישראל , מנכ"ל משותף חברת יתד התחדשות עירונית

יצירת קשר חיוג מהיר